Natuurbaan

De mooiste golfbaan van Friesland, Golfbaan Gaasterland

In Oudemirdum vind u de mooiste golfbaan van Friesland. In het schitterende bos- en weidegebied aan de Sminkewei in Oudemirdum, Friesland, is deze golfbaan aangelegd onder strikte voorwaarden. Jarenlang overleg tussen overheidsinstanties, landbouw- en natuurorganisaties, particulieren en het bestuur van de Stichting Golfclub Gaasterland resulteerde in de aanleg van de eerste golfbaan in Europa met een Groenlabel, uitgereikt door het ministerie van LNV. Op deze golfbaan in Friesland wordt 15 hectare gebruikt voor golf, de rest van het 43 hectare grote gebied is natuur. Vanuit het clubhuis heeft u zicht op hole 1 en de putting green. Het ruime en zonnige terras kijkt uit over de putting green. En natuurlijk heeft het wild altijd voorrang op deze natuur golfbaan in Friesland.