Wedstrijd verslag Rob Oosting

Het afgelopen jaar heb ik meegedaan aan meerdere wedstrijden om ook vanuit die ervaring mijn lessen aan jullie een nog betere inhoud te geven. Door meer en gerichte training ben ik lichamelijk sterker geworden. Daarbij heb ik ook de buik- en rugspieren goed getraind om meer rotatiesnelheid te kunnen maken. Zo heb ik naast fysieke stappen ook technische vooruitgang geboekt. Ook op tactisch niveau maak ik vorderingen en heb ik aanpassingen doorgevoerd in mijn golftas. Zo ben ik van driver merk overgestapt naar de Taylormade Sim 2 driver met een extra stift schaft en een nieuwe ijzer 1 van Titleist.

Wat ik nog vooral moeilijk vind/lastig vind is om de score tijdens een ronde vast te houden. Ik heb al wel 2 a 3 keer een aantal slagen onder par gehaald, maar ik kon die lijn niet vasthouden. Een belangrijk aandachtspunt, alsook de slagen vanaf 50 tot 130 m, die dichter bij de vlag moeten.

Door de training en door de nieuwe clubs zijn mijn afslagen een stuk zekerder en verder gekomen.

Ook ervaar ik dat mijn techniek vaster is geworden en de bunkerslagen zijn verbetert. Eigenlijk kan ik dus zeggen dat we steeds weer een beetje beter worden, dat blijkt ook wel uit de resultaten. Dit jaar ben ik als 27ste geëindigd op de order of merit, de hoogste score plek tot nu toe.

Nu alweer zin in volgend seizoen, op naar een overwinning. Samengevat, speelde ik:

• 5x een Monday tour
  • 3x een meerdaags toernooi

Sponsors

Mijn wedstrijdseizoen is ook mogelijk gemaakt door mijn sponsoren, die ik graag bedank, te weten:

• Snakeware, Toine Dinkelberg
  • Reen Vastgoed, Billy Reen
  • Coop Stavoren Bert van der werf
  • WGO luchttechniek Willem Gorter
  • Sporthaantje Drachten Duuk, Sjoerd Sjoukje en Jan

En uiteraard bedank ik ook mijn caddy's Billy, Duuk, Gerben en Matthijs.

Overzicht wedstrijden en resultaten

Monday Tour Dirkshoon 1, 21 maart, score: +6, 11e plaats

Monday Tour, De Keppels, 4 april, score +5, gedeeld tweede

Weersomstandigheden: hele dag regen 10 min droog gehad

Lauswolt Open 13, 14 en 15 mei:

13 mei Pro Am, 2e achter Ralph miller

14 mei Start wedstrijd -3.  1 slag achter Ralf Miller (beste ronde tot nu toe in een toernooi)

15 mei Dag 2, score +1

Eerste meerdaagse toernooi score onder par met -2, 9e plaats

Monday Tour Dirkshoorn 2, 11 juli Dirkshoorn, score +2, 6e plaats

Eerste 12 holes +6 laatste 7 holes 4 birdies

Monday Tour 29 augustus Twentse Golf, score -1, 4e plaats

Twente Cup 3 en 4 sept op de Twensche Gof, 35 ste

Monday tour West-Fries, 19 september, score +1   5e plaats

Papendal Open, 21 en 22 september 34 ste

1ste ronde -2 na hole 15 daarna 3 Bogies 72 slagen +1

2de ronde 77 slagen +6

Alle wedstrijden zijn te volgen via de PGA Holland Websites, onder het kopje wedstrijden.