WHS handicap halen

Het GVB bestaat niet meer en is vervangen door de handicap 54 (WHS). Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit of het nou GVB heet of WHS handicap. Want ook u kunt leren golfen bij Golfclub Gaasterland bij Golfschool Rob Oosting. U kunt er op elk moment mee beginnen! U hoeft geen lid te zijn om aan de golflessen deel te nemen. Ook kunt u eerst een golfclinic onder leiding van onze Pro Rob Oosting volgen, zodat u een eerste indruk van de golfsport krijgt.

Het traject naar handicap 54. (WHS)

Golfclub Gaasterland en golfleraar Rob Oosting werken nauw samen en zetten een traject voor u uit, waardoor u snel met Baanpermissie kunt gaan spelen. Daarna gaat u verder voor handicap 54. (WHS) Dit traject bestaat uit:

Golflessen van Pro Rob Oosting

Om de basis goed te leren geldt een introductiecursus van 3 lessen en een vervolgcursus van 10 lessen. In de loop van deze lessen zal Pro Rob Oosting aangeven dat u zelfstandig kunt oefenen op onze Par 3 baan (oefenholes).

Regelexamen NGF

Tweemaandelijks bestaat de mogelijkheid om regelexamen te doen. Dit examen wordt schriftelijk afgenomen in het clubhuis van Golfclub Gaasterland.

Begeleiding

Op Golfclub Gaasterland wordt u begeleid door een ervaren lid van onze club bij het spelen op de 9 holes baan. Met de beginnende golfer gaat deze begeleider de baan in om te oefenen. Tijdens zo’n ronde wordt ook veel aandacht gegeven aan de regels van de golfsport. En stapje voor stapje maakt u kennis met onze mooie sport! Zo ervaart u golf in de praktijk.

Wedstrijden

Bij Golfclub Gaasterland kunt al deelnemen aan beginnerswedstrijden. Deze worden meestal op zaterdagochtend gespeeld en kennen een hele fijne ontspannen sfeer. U speelt dan 9 holes. Zo maakt u niet alleen kennis met andere cursisten en leden van de club, maar u leert ook wat er voor, tijdens en na de wedstrijd plaatsvindt.

Kosten

Naast de golflessen bij Golfschool Rob Oosting, betaalt u voor het traject naar handicap 54 (WHS) voor de duur van maximaal 12 maanden € 70,00 aan Golfclub Gaasterland voor gebruik van oefenfaciliteiten en theorie-examen. Daarbij betaalt u een (gereduceerd) greenfee bedrag als u de 9 holes baan speelt. Deze periode geldt maximaal 12 maanden. Wordt aan de voorwaarden "behalen handicap 54" voldaan, dan eindigt de periode als ‘cursist’ en kunt u ervoor kiezen om (proef) lid te worden.

Voor het boeken van golflessen kunt u contact opnemen met Rob Oosting via

06 13 18 73 47 of vul het formulier in voor de aanvraag van een golfles.