Driving range

Oefenfaciliteiten

Golfclub Gaasterland biedt diverse oefenfaciliteiten aan, waarbij u uw golfspel kunt verbeteren. Op de drivingrange kunt u uw golfslagen trainen, de puttinggreen is bedoeld voor het chippen en putten. Op de par 3 baan kunt u als beginnende golfer kennis maken met de sport, maar ook 'het korte werk' repeteren.

Oefenfaciliteiten: Par 3 oefenbaan, putting green en driving range

Ervaren golfers zeggen vaak: het golfen is net als een golfbeweging: de ene keer speel je goed en de volgende keer vraag je je af: wat is er met mij aan de hand? Om de techniek goed bij te houden is het belangrijk om regelmatig te oefenen. Dat kan door eens een les te boeken bij onze pro Rob Oosting Golfacademy

Om lekker te leren golfen of om uw korte spel goed te onderhouden, beschikt Golfclub Gaasterland over uitstekende faciliteiten. Naast de golflessen van Pro Rob Oosting, kunt u lekker zelf aan de slag want wij hebben een mooie 3-holes oefenbaan die ideaal is om het korte werk te oefenen, een driving range met oefenbunker en een grote putting green.

De par 3 oefenbaan

De par-3 baan is de kortste golfbaan op Golfclub Gaasterland. Deze oefenbaan wordt mede mogelijk gemaakt door onze hoofdsponsor de Rabobank. De holes zijn in lengte ca. 100 meter. Dit maakt de par-3 oefenbaan uitermate geschikte voor de beginnende golfer om kennis te maken met deze veelzijdige sport. De par 3 oefenbaan is iedere dag geopend van zonsopkomst tot zonsondergang. Als u twijfelt of u voldoende ervaring heeft om op de korte baan te spelen, overleg dan even met onze pro Rob Oosting.

Putting green

De putting green is uitsluitend beschikbaar voor oefendoeleinden. Kinderen tot en met acht jaar hebben uitsluitend toegang indien ze worden begeleid door een volwassene in het bezit van een geldige EGA-handicap (lager dan Hcp 54). Betreed de putting green alleen met schoenen met platte zolen (sportschoenen) om schade aan de green te voorkomen.

Driving range

De drivingrange is open van één uur voor zonsopgang tot één uur na zonsondergang, uiterlijk tot 20.30 uur, tenzij anders vermeld. In verband met het rapen van de ballen is de driving range ’s zomers van 19.00 – 20.00 uur en ’s winters van 16.00 tot 17.00 uur gesloten. Deze regel geldt ook als er tussentijds ballen moeten worden geraapt!

Als de greenkeepers de driving range maaien, is deze gesloten. Dit wordt aangegeven op een apart bord.

Het gebruik van de driving range en putting green is gratis, een ballenkaart voor de driving range is verkrijgbaar in het clubhuis (€ 6,00 voor 10 x 20 ballen). Een dagkaart voor de oefenholes op de Par 3 baan kost € 10,00.

Veel plezier!