Golfen in Friesland

Natuurbaan

Natuurliefhebbers komen aan hun trekken op Golfclub Gaasterland! Ervaar de grote verscheidenheid aan flora en fauna. Een grote kans dat u reeën ontmoet, zeker als u vroeg in de ochtend komt golfen. Onze baan is de eerste Europese golfbaan die als natuurbaan gecertificeerd is.

Natuurbaan

Temidden van een omgeving met hoge natuurwaarden is in 2002, op de graslandenenclave langs de Sminkewei, een natuurgolfbaan tot stand gekomen. In een gebied van 43 hectare is ongeveer 16 hectare ingericht als golfbaan en de overige 27 hectare als “natuur”. Bij een bezoek aan de golfbaan zijn de golfers dan ook te gast in een gebied met als hoofdfunctie natuur en met golf als nevenfunctie. Onze baan is de eerste Europese golfbaan die als natuurbaan gecertificeerd is.

Natuurliefhebbers komen dan ook aan hun trekken op Golfclub Gaasterland waar met meer dan 150 verschillende soorten planten, waaronder acht rode lijstsoorten en een handvol andere niet algemene soorten, een bijzondere natuur is ontstaan! Ervaar de grote verscheidenheid aan flora en fauna. Een grote kans dat u reeën ontmoet, zeker als u vroeg in de ochtend komt golfen.

Flora en fauna