GVB voor kids

EGA handicap voor kinderen

Bij Golfclub Gaasterland kun je als jeugdspeler vanaf 11 jaar en ouder (vanaf groep 7) je EGA handicap behalen in 5 stappen!

De EGA handicap is de officiële handicap van de European Golf Association.
Vroeger noemde men dat GVB (Golfvaardigheidsbewijs).

Voor de jeugd tot 14 jaar is het behalen van EGA handicap in 5 stappen verdeeld. Bij elke stap hoort een te behalen taslabel. In het stappenplan zijn voor elk taslabel de vereisten opgenomen. Uiteindelijk is het doel dat kinderen zelfstandig, in een goed tempo, rekening houdend met de medespelers in de baan en met respect voor de baan, 9 of 18 holes kunnen golfen.

Via de stappen par, birdie, eagle en albatros vlieg je naar je EGA Handicap.Met je EGA handicap mag je op veel banen in Nederland spelen. Spelers jonger dan 14 jaar moeten wel begeleid worden door een volwassen speler met een EGA Handicap.

Voor uitgebreide informatie kunt u het pdf downloaden: Naar EGA handicap het 5 stappenplan voor de jeugd (pdf)